گروه ورزش|شهرآرانیوز، پیش از برگزاری دربی ۹۷ مجادلات بسیاری برسراجرای تبلیغات محیطی میان باشگاه استقلال و سازمان لیگ انجام شد، اما درنهایت طبق توافقی که میان باشگاه استقلال و سازمان لیگ انجام شد، مقرر گردید که باشگاه استقلال تبلیغات محیطی را به اجراء بگذارد. درهمین راستا ۳ ساعت مانده به شروع دربی ۹۷ مسئولان اجازه دادند باشگاه استقلال تبلیغات خودش را دور ورزشگاه آزادی نصب کند. این موضوع سبب میشود که از این پس دیگر باشگاهها نیز در این راستا اقداماتی انجام داده و خواستار اجرای تبلیغات محیطی شوند. باشگاه پرسپولیس قبل از اینکه سازمان لیگ با درخواست باشگاه استقلال موافقت کند، اعلام کرده بود که اگر اجرای تبلیغات محیطی به استقلال سپرده شود، آنها نیز خواستار اجرای تبلیغات محیطی هستند. به این ترتیب باید منتظر اجرای تبلیغات محیطی از سوی دیگر باشگاهها هم بود. گفته میشود قبل از اینکه سازمان لیگ با این موضوع موافقت کند، باشگاه استقلال یک سند را به سازمان لیگ به عنوان تضمین ارائه کرده بود. مضاف برآن سهم سازمان لیگ از تبلیغات نیز پرداخت شد تا شائبهای درمیان نباشد.